اخبار و مقالات

صفحه اصلی اخبار و مقالات
تیم خبری 0 دیدگاه

سیستم ترمز اضطراری الزاماً امن نیست.

یک پژوهش در ایالات متحده نشان میدهد که اختلاف زیادی در سیستمهای ترمز اضطراری خودروها یا همان AEB نسبت به خودروساز سازنده‌ی آن وجود دارد. پس آیا سیستم ترمز اضطراری فقط از شکستن و قر شدن سپرهای خودروهایمان جلوگیری میکنند؟ نه.

ادامه مطلب

تعداد سیلندرهای احتراق که در یک موتور قرار دارد، فاکتوری مهم در قدرت و کارایی آن موتور محسوب میشود. هر سیلندر یک پیستون دارد که درون آن سیلندر، بالا و پایین میرود. پیستونها توسط شاتونها به میل‌لنگ متصل شده و آنرا میچرخانند. هرچقدر پیستونهای بیشتری وجود داشته باشند، تعداد سیکل‌های احتراق بیشتر میشود. به این معنی که قدرت بیشتری در فاصله‌ی زمانی کمتری فراهم میشود.

ادامه مطلب

در هر بار که به جاده میروید، غفلت‌کردن در تنظیم باد تایرها امنیت شما و سرنشینان را به خطر میاندازد. طی یک نظرسنجی اعلام شد، 99درصد از مردم باد تایرهای خودروی خود را اندازه‌گیری نمیکنند. هر یک ماه یکبار باید اینکار را انجام داد. اگر تایرها باد کافی نداشته باشند، بیشینه‌ی کارایی خود را ارائه نخواهند کرد.

ادامه مطلب

یکسری کار ساده وجود دارد که با انجام آنها میتوانید تضمین کنید که در هنگام بارندگی، دید به جلو را ازدست ندهید. راهنمایی‌های خوب زیادی درباره‌ی روش رانندگی در شرایط بارانی وجود دارد. ولی اگر جلوی خود را نبینید، هیچکدام فایده‌ای نخواهند داشت. اکنون چند نکته در رابطه با دید راننده در شرایط بارانی به شما آموزش خواهیم داد.

ادامه مطلب

چه بخواهید خودروی خود را برای یک شب یا چند ماه بخوابانید، چند مرحله برای حفظ بدنه و قطعات آن پیش رو خواهید داشت. خواباندن خودرو به روش درست ، باعث میشود که خودرو طول عمر بیشتری داشته باشد. ممکن است این روشهای نگهداری زیاد خاص نباشند. ولی روشهای مفیدی خواهند بود. برای جلوگیری از فرسودگی بخشهایی مثل تایرهای خودرو تا قطعات گران مثل لنت‌ترمز و موتور، این چند مرحله را انجام دهید تا خودرویتان در بهترین شرایط باقی بماند.

ادامه مطلب
تیم خبری 0 دیدگاه

توضیحاتی درباره‌ی چرخ زاپاس

انواع مختلفی از چرخهای زاپاس وجود دارند. بعضی از آنها حتی تایر واقعی ندارند. هر نوع چرخ زاپاس مزایا و معایبی هم دارد. هیچ‌چیز مثل یک تایر پنچر شده، اعصاب راننده را برهم نمیریزد. بنابراین همیشه ترسی از پنچرشدن، ذهن راننده را به خود مشغول کرده است. چرخ زاپاس عضوی فراموش‌شده میباشد که از جلوی دید شما پنهان است؛ تا وقتی که یکی از تایرها پنچر شود و نیاز به تعویض آن پیدا کنید. آنجاست که همان زاپاس همه‌چیزتان خواهد شد. پس حیاتی است که چرخ زاپاس مناسبی بهمراه داشته باشید و روش استفاده از آن را هم بدانید.

ادامه مطلب
تیم خبری 0 دیدگاه

نقش روغن در موتور چیست؟

روغن در کارکرد و گردش موتور خودروی شما، عنصری حیاتیست. «دیوید مورلی» توضیح میدهد که چرا به روغن نیاز داریم. بدون روغن موتور یک خودرو فقط میتواند مسافت کوتاهی را بپیماید و بعد از آن فرسوده شده و حتماً یاتاقان میزند و از حرکت بازمی‌ایستد. به این دلیل که وظیفه‌ی اصلی روغن، روانکاریِ بخشهای فلزی موتور میباشد تا روی هم مالش پیدا نکنند و دچار فرسودگی نشوند. مثلاً مالش دو فلز مثل بوش‌یاتاقان و میل‌لنگ روی یکدیگر گرما ایجاد کرده که باعث میشود دو قطعه به یکدیگر جوش بخورند. ولی روغن در اصل سه وظیفه دارد.

ادامه مطلب
تیم خبری 0 دیدگاه

باید خودروی نو بخریم یا کارکرده؟

این یک پرسش همه‌گیر است. بعضی دوست دارند خودروی کارکرده بخرند و هزینه‌ی زیادی نکنند. درحالیکه بعضی دیگر خودروی صفرکیلومتر را میپسندند. در این مقاله به مزایا و معایب هردو خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب

اگر شما فکر میکنید که فنربندی مک‌فرسون تکنولوژی پیشرفته‌ای است، پس این توضیح کوتاه درباره‌ی فنربندی خودرو (تعلیق) برای شما مفید است. فنربندی (تعلیق) خودروی شما معمولاً از معرض دید شما خارج است و به آن فکر نمیکنید.

ادامه مطلب

سه نوع گیربکس اتوماتیک وجود دارد. کدامیک را انتخاب میکنید؟ گیربکس خودرو قطعه‌ایست که بین موتور و چرخهای محرک خودرو قرار گرفته است و با استفاده از نسبت‌های متفاوت دنده، گشتاور و اسب بخار موتور خودروی شما را به انرژی جنبشی به جلو یا عقب تبدیل میکند. گیربکس اتوماتیک توسط یک مهندس کانادایی به نام «آلفرد هورنر مونرو» در سال 1921 میلادی اختراع شد که از هوای فشرده برای تعویض دنده‌ها بهره میگرفت.

ادامه مطلب

تماس با ما

تهران - خیابان مطهری - خیابان فجر - کوی مدائن - پلاک ۱۸ - طبقه سوم
تلفن: 02188848073
فکس: 02188848073
رایانامه: info@digitalgarage.ir
ما را روی نقشه ببینید